Venetië/Ljubljana/Zagreb/Rijeka - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Mariëlle - WaarBenJij.nu Venetië/Ljubljana/Zagreb/Rijeka - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Venetië/Ljubljana/Zagreb/Rijeka

Door: Nog steeds Mari

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

12 Juli 2014 | Slovenië, Ljubljana

Zo ik ga jullie meenemen in mijn afgelopen dagen.. Ik zit op een of ander Kroatische toetsenbord, dat is de excuses alvast voor de taalfouten.. Wederom voordat Nederland gaat spelen, laten we het maar niet over de vorige wedstrijd hebben. Ik heb het gevoel alsof mijn vorige blog twee weken geleden was. Ik zie zoveel in een korte tijd, gaat zo snel!

Venetië is ZOO mooi. Mooier dan ik had gedroomd. Veel wauw momentjes gehad, al dat water, al die huizen, Wauw. Helaas teveel toerisme om een tweede huis te beginnen. Het was zo druk, helaas een en al toerisme.. Dus een volle dag daar was voldoende. Ik was met het Koraanse meisje, Su Juang daar. Echt leuk!

De volgende dag: Op naar Ljubana. Ohja ik zag dat ik in mijn vorige verslag had geschreven dat ik naar Villach zou gaan, dat was te klein, er was niet eens een hostel haha. Een andere plaats onderweg naar Kroatië is Ljubjana, wauw. De weg naar Ljubjana verliep niet geheel soepel.. Het was een nachttrein en hij vertrok op 1 uur. A lot of people bij het station, allemaal interrailers, die van elke dag gebruik willen maken. Wat bleek, ik moet de trein reserveren. In Milaan kon het bij de ticketautomaat, ik naar het ticketautomaat, unavailable.. Oke trein vol. Gevraagd aan een vrouwtje, volgens haar kon ik in de trein kopen. Wat bleek als er een plaats vrij was kon ik daar zitten. Jawel er was een plaatsje voor mij vrij en de trein ging rijden. Hop er kwam een boos iemand, dat ik op zijn plek zat bij een Italiaan was dit hetzelfde geval. Weer iemand ontmoet, gehele nacht meegekletst in een minitreintje op de gang. Top.

Maar het was het waard, Ljubjana, mooie stad! Vol graffeti, echt gek is dat. Klein, minder toerisme en een cola kost geen 7 euro, dus ik vond het allemaal prima. In mijn hostel kwam ik een Brazilliaanse meisje tegen, die we vanavond gaan inmaken en een Portugeese man. Hiermee heb ik gisteren drankjes gedaan en wat gegeten. Gabriella (brazil girl) was het de laatste dag van haar trip, jammer.

Vanaf Ljubjana op naar Reijka. Ik had het ging on google maps dat het bij het water lag. Geen idee wat voor plaats, ik wil daar heen, de naam klonk goed. Mijn lonely planet zei er niets over, maar ik vind het best. Vakantie. De trein vertrok om 06:35, top, binnen twee uur in Reijka, heb ik twee volle dagen daar! Eenmaal in de trein werd mijn ticket gecontroleerd, hij keek tien keer naar mijn pas. Oke dat duurde te lang. Hij brabbelde zoiets als *jsfklwenfv owiejfkjwef* en keek me vervolgens aan, ik zei Engelish please.. Dat lukte hem niet en herhaalde het nog een keer. Toen keek de persoon naast me op en zei, you are in the wrong train. This train is going to Zagreb. Top we gaan naar Zagreb een dagje! Vervolgens kwamen er nog twee emotieloze duane mannen binnen, omdat we over de grens gingen.

Wat een winkels in Zagreb en wat een mensen. Eerst: Pinnen. Alsof je super rijk bent zoveel geld lijkt dat. Aangezien 7,50 Kuna, 1 euro is. Kroatisch meisje ontmoet en even ondervraagd wat ik perse moet zien van Kroatie.

Nu aangekomen in mijn hostel in Rijeka, morgen een dagje hier en dan naar Zadar. Ik ben nu al verliefd op deze stad, dat had ik echt niet verwacht aangezien ik niet wist waar ik zou belanden, maar zo een mooie trein rit gehad, uitkijk op het water en door de bergen. Mijn verwachtingen zijn hoog van deze stad! ♥

  • 12 Juli 2014 - 20:07

    Marianne:

    Geweldig Mariëlle, wat jij allemaal meemaakt. En dan de verkeerde trein, ik heb het ook eens gehad maar dan in Belgie waar ze alleen maar Frans spraken, hahaha. Dit wordt de reis van je leven. Lieve groetjes Marianne

  • 14 Juli 2014 - 10:44

    Yvonne:

    Hi Mariëlle! Even al je verhalen doorgelezen, wat maak je al mooie dingen mee! Geniet er volop van! Je verhalen lezen lekker weg... Groetjes, Yvonne vd Vegt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 20726

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: