Rijeka/Jezera/Zadar - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Mariëlle - WaarBenJij.nu Rijeka/Jezera/Zadar - Reisverslag uit Zadar, Kroatië van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Rijeka/Jezera/Zadar

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

16 Juli 2014 | Kroatië, Zadar

Wauw jongens wat fijn om te lezen: dat er mee mensen mee lezen dan ik had gedacht, tof!!

Rijeka heeft al mijn verwachtingen waar gemaakt, wauw wauw wauw.. Een oud mannetje ontmoet in de hostel die reist voor zijn werk. Vervolgens uiteten gegaan en kwam hem weer tegen, jonathan. wat gedronken en knockout in bed

the beach is lovelyyy... even bijgeslapen daar en gekletst met een vrouwtje. Die me wat gek aan keek dat ik overal fotos van nam en keek als een kind in een snoepwinkel, vervolgens vroeg ze met welke oroganisatie ik op vakakantie was, ik zei geen, Alleen? toen zonk ze bijna..

savonds met een deutsche freund van de hostel gekeken naar de finale! Toffe gast, Joost! Vond het zo leuk daar, dat ik een nacht extra ben gebleven, de volgende dag de bus gepakt naar zadar. JA, DE BUS.. de trein is in geheel kroatie een grote drama, net zoals dit toetsenbord. Het was drie uur met de bus en zeventien uur met de trein, hoi bus. Een tussenstop gemaakt in een national park, Jezera.. gelukkig waren er lockers en waren deze helaas allemaal vol, dus heb de troep achter gelaten bij een hotel in een lockerroom, top!

in dit national park zijn allemaal waterfallen daar, super super mooi!
het was echt een groot park. ik vroeg de vrouw of het mogelijk was om zonder kaart op pad te gaan, natuurliJk!! De vrouw vroeg me hoeveel tijd ik had, ik zei ongeveer vier uur. Ze vertelde me vervolgens dat ik letter F moest volgen en dat ik ongeveer 3 a 4 uur liep en de mooiste waterfallen had gezien. TOP! Hoe chill is dat, beetje lopen, beetje kijken, chIllen hoppa.. oke dat dacht ik. na een half uur lopen zag ik alle lettrrs behalve de letter f.. TOP. LOST. maar goed, zo zie je weer nieuwe routes en uiteindelijk bij de bus gekomen. waar ik drie meiden uit chili ontmoeten, hadden hier een paar maanden gestudeerd en nu een maand reizen door europa, TOFF!! zij gingen ook naar zadar, dus samen gereisd. ž

zadar, hier wilde ik chillen. slapen. strand. zadar zien, meer eisen had ik niet. in kroatie zegt iedereen: dobre dobre, in iedere zin, dat betekent blijkbaar goed, heb het even gevraagd, ik hoorde het te vaak. nu zeg ik dus ook in iedere zin dobre dobre, ja dan zijn we vriendjes, omdat ik wat van hun taal spreek haha.

aangekomen bij het hostel ontmoette ik luis, from brasill. geweldige vent, woont nu in sweden en was naar het festival geweest in split. zit ik daar een paar minuten, wat denk ik je, daar zie ik die meiden uit chili, zelfde hostel. toevallig. gezellig! zoals de partysquad dat zegt was ik helemaal naar de klote (sorry oma voor de taal, de partsquad is een of ander nederlands bandje).

de volgende dag de stad verkend en met de drie meiden naar het strand gegaan, wat bijgeslapen. vanochtend weer even gechillt met luis vervolgens dag gezegd en de trein (de enige, rijd twee keer per dag) naar split.

in de trein naar split zag ik een vrouw zitten, ze nam overal fotos van. een geweldige vrouw, ze was met pensioen en was sinds 1 januari de hele wereld aan het over reizen. ze was begonnen in thailand en ging nu naar split etc.. wauw wauw. ze had haar huis verkocht en was gaan reizen, wat heb ik een respect. geweldig!! vervolgens een selfie genomen met penny en aangekomen in split.

mijn sterrenbeeld is kreeft en je kan me vergelijken met dat. een beetje verbrand. verder gaat het prima en ben ik net aangekomen in mijn hostel in split. de volgende stop is nog niet zeker, waarschijnlijk dubronovik en kotor. heuj heuj. ik geniet.

ohja en excuses voor het anti hoofdletter verhaal, het toetsenbord denkt er anders over dan dat ik doe.

  • 16 Juli 2014 - 21:47

    Romy:

    Ik hou van je verhalen! :)

  • 16 Juli 2014 - 22:06

    Stefano:

    Wederom goed om te lezen dat alles nog steeds, enigszins, volgens planning gaat. Kroatie.. daar was je ook eens eerder geweest toch, bij die watervallen?
    Over Dubrovnik hoor ik niks dan goede verhalen, staat bij mij ook al heel lang op de lijst. Die zou ik zeker meepakken als ik jou was.
    Ik kijk al uit naar je volgende verhaal, succes en have fun!

  • 16 Juli 2014 - 22:30

    Marianne:

    Ik geniet van je verhalen Mariëlle, wauw te gek. Ik kijk alweer uit naar het volgende, geniet, geniet

  • 16 Juli 2014 - 23:23

    Yvonne:

    Leuke verhalen geniet maar lekker door kreeftje ... :)dikke kus van ons :

  • 17 Juli 2014 - 02:07

    Roy:

    Goed om te lezen dat je het weer naar je zin hebt. En ik denk dat iedereen weer kan genieten van de mooie verhalen. Keep it on! Enjoy & make alot of pictures.

  • 17 Juli 2014 - 17:42

    Hijmansjes:

    He lieve Lelle,
    Wat een super leuke verhalen maak jij mee zeg!
    Had je in Rotterdam niet gehad!en zeker niet in OudLeusen,haha
    Have Fun!!!
    Xxx de Hijmansjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 20718

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: