Lucca/Vada/Siena/Bologna/Milaan/Cinque Terre/Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Mariëlle - WaarBenJij.nu Lucca/Vada/Siena/Bologna/Milaan/Cinque Terre/Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Lucca/Vada/Siena/Bologna/Milaan/Cinque Terre/Nice

Door: Mariii

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 Augustus 2014 | Frankrijk, Nice

Jeeetje, waar moet ik beginnen! Allereerst super leuk dat er nog steeds trouwe volgers zijn die de verhalen lezen!

Wat is toscane mooi zeg! Dat stond al zooo lang op mijn lijst om naar toe te gaan. Wauw. Zoals ik al zei is Pisa klein en schattig en had ik de toren hoger verwacht, wellicht kwam dat omdat ik net uit Florence kwam waar de toren tien keer hoger en breder waren. Ondanks ik de toren hoger had verwacht past het wel bij Pisa, alles is klein en schattig daar.

Ze gaven regen en storm af in Pisa, dus ben ik de trein in gestapt. Wat lag ver genoeg weg waar geen regen is? Oke twee uur verder Lucca. Lucky day. Geen regen gehad en Pisa had geluk dat de toren nog 'overeind' stond. Lucca is echt een dorpje, dikke muur erom heen en allemaal dezelfde huisjes. Een toren beklommen, zodat ik uitzicht over de gehele stad had (wanneer niet). Ik krijg daar geen genoeg van, elke keer is het weer een hele klim, maar het uitzicht is zoooo mooi! Elke keer weer, in welke stad, dorp, gehucht dan ook. Volgens mij als je een uitzicht over Buttinge (een gehucht in het zeeuwse) zou hebben, zou het nog mooi zijn! Echter totaal niet te vergelijken met het mooie toscane!!

Mijn basis was voor vijf dagen Pisa en vanuit daar ben ik toscane gaan bekijken. Wat een Nederlanders waren er in dat Hostel. Ontmoette een gast die LIFTEND vanuit Nederland was gekomen, respect. Wat een ver halen had die vent! Geweldig.

De volgende dag naar Siena afgereisd. Wat een oudheid, mooie gebouwen, oude gebouwen. Het ligt op een soort berg. Daar kwam ik al snel genoeg achter, de trein stopte onderaan de berg en ik moest ongeveer 10 roltrappen omhoog voordat ik het licht zag.. Wat een geluk dat die roltrappen er waren. Elke keer denk ik dat ik genoeg kerken heb gezien, dit waren echt kerken met wauw momenten. Jeeeetje. Er zijn zoveel kerken dat je op een gegeven moment er echt gek van wordt, maar de lelijkste kerken van buiten, zijn tot nu toe het mooiste van binnen. (behalve die bij Vaticaan dan haha so far)

Elke keer als je iets verder kan kijken (langs de huizen bijvoorbeeld) dan heb je zo een mooi uitzicht. Je kijkt de diepte in.

Op weg naar Bologna, met de hogesnelheidstrein! Normaal komt dat ding met 300 km per uur voorbij geracet op een station, waardoor de grond ervan gaat trillen. Nu zat er er zelf in! Zat ik dan tussen de zakenmannetjes in de ochtend, in mijn korte broek. Wat een luxe trein. Stopcontacten, leeslampjes, chille stoelen, daar kon ik wel even in blijven zitten. Donutje als ontbijt. Fijn levennn.

Bologna! Ik bereid me niet voor op elke stad, dus weet soms totaal niet wat ik moet verwachten. Het is een grote stad, alleen ik had het centrum groter verwacht. Mooie pleinen, weinig toerisme (misschien, omdat het dertig graden was?) Ik vond het prima. Heb denk ik ongeveer drie uur gelopen en had het centrum gezien. Nog een torrentje beklommen van 400 treden en wederom een geweldig uitzicht!

Het was nog maar twaalf uur en zag een plaatje van de Dom van Milaan. In eerste instante wilde ik er niet perse heen, omdat het zo een grote stad is, maar waarom ook niet? een half dagje? Top doen! Dus de trein in gestapt en naar Milaan gegaan! De rest van de dag in Milaan doorgebracht, waaaauw. Die Dom, mooiheid! Ik ga zeker een keer terug voor een weekendje, met een lege koffer en dan flink shoppen. Whaaa. (Ja mam, zal eerst mijn kast opruimen, anders is er natuuurlijk geen plek!)

De laatste dag in Pisa stond in het teken van Cinque Terre. Dit betekend 5 dorpjes. Dit zijn vijf dorpjes aan de rand van het water, je kan ze bezoeken door middel van een boat trip, wandelend, kano of met de trein. Stefano was er een dagje, dus heb met hem Cinque Terre bezocht! We hebben de eerste twee dorpjes met de trein bezocht. Wat een schattige dorpjes, allemaal kleuren huisjes! Jemig ik wil echt een licht groen huis, het is zoooo mooi! Wat een uitzicht ook.

Van het derde dorpje naar de vierde dopje zijn we gaan lopen. We moesten namelijk zo een hoge berg op, dat we niet meer terug wilden. Het was ongeveer vier kilometer. Niet zomaar een vier kilometer, berg op, berg af. Butienom dat, wat een uitzicht, elke keer weer! Waaaauw. Uiteindelijk ook van het vierde naar het vijfde dorpje gaan lopen. Het was ongeveer zeven kilometer, wat we totaal hadden gelopen, zo kan je een beetje inschatten wat de afstanden waren. Vervolgens aan het einde van de dag aangekomen in het laatste dorpje. Dit was het grootste en vanaf hier wilden we met de trein terug naar Pisa! We waren er wel klaar mee, hadden genoeg gelopen, dus hadden de trein gepakt.

Oke zitten we in de trein, zien we een station wat we niet hebben gezien en wat geen bekende naam voor ons was. De trein reed verder... Oke nog een station waarvan we de naam niet kenden. Uitgestapt, bleek dat we de verkeerde trein hadden. Hoe is dat mogelijk zou je denken? In italie hebben ze dus borden met Aankomst en Vertrek (waaaaaarom). Vertrek is voldoende zou je denken, niet dus. Aangezien er om dezelfde tijd een trein aankwam dat onze trein vertrok, hadden we (eingelijk vertrouwde ik op Stefano) op het verkeerde bord gekeken en dus de verkeerde trein in gestapt. Top! Ervaring rijker.

In de nacht de trein naar Nice genomen. Moooie, drukke, shopstad! Prima om even uit te rusten aan het strand. Dat heb ik dan ook zeker vandaag gedaaan!

Ik had geen idee waar ik verder naar toe wilde na Nice, maar ik heb net besloten dat ik morgen maar eens naar Barcalona ga! Neem wat stokbroden mee om het franse gevoel erin te houden en daar gaan we! ♥




  • 06 Augustus 2014 - 19:59

    Stefano:

    "Eigenlijk vertrouwde ik op Stefano."... nooooit doen :p

  • 06 Augustus 2014 - 20:08

    Marianne:

    Hee Mariëlle,
    Wat heb je weer een hoop beleefd. Ik zie je al zitten tussen al die zakenmannen, hilarisch.
    Barcelona is mooi. Je kunt er een kaartje kopen op het station voor de bus en deze brengt je naar alle bezienswaardigheden van de stad. Je kunt uitstappen waar je wilt en ook weer opstappen.
    Veel plezier verder.

    Groetjes
    Marianne

  • 07 Augustus 2014 - 17:30

    Roy:

    Is weer geweldig om te lezen. . Top! Wilde dat ik het zelf allemaal mee kon maken.

  • 09 Augustus 2014 - 09:52

    Karina:

    Hey lieve meid,

    Wat een prachtige verhalen, zo reis ik elke keer een stukje met je mee, fantastisch!! Heel veel plezier verder en ik hou van je!!
    xxx

  • 11 Augustus 2014 - 20:44

    Yvonne En Dick:

    Hele leuke verhalen :) Ik heb alles uit geprint voor oma in GROOTE letters. Ze geniet van je verhalen.
    En jij nog lekker genieten van je reis.
    Veel liefs, dick en yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 20734

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: