Cadiz/Faro/Albu/Lisboa/Vigo/San Sebas/Bord/Arcacho - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mariëlle - WaarBenJij.nu Cadiz/Faro/Albu/Lisboa/Vigo/San Sebas/Bord/Arcacho - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Cadiz/Faro/Albu/Lisboa/Vigo/San Sebas/Bord/Arcacho

Door: Mari

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

27 Augustus 2014 | Portugal, Lissabon

Daar zijn we weer thuis! Het is wennen om weer thuis te zijn, maar aan alles komt een einde. Een laatste blog, om mijn bijzondere trip nog even af te sluiten.

In Cadiz een laatste dagje lekker naar het strand geweest met Hilde. Vervolgens te weinig gegeten deze dag, dus aan het einde van de dag hartstikke duizelig en geheel zwart voor mijn ogen. Gelukkig was ik op dat moment met Hilda die een of ander suikersapje voor me had, waardoor ik weer beeld kreeg. Heldin van de dag!

Vervolgens van Cadiz teruggegaan naar Sevilla en daar de bus gepakt naar Faro. Op naar Portugal!! Jeeeee Faro, zooooo klein he jongens. Ik had duidelijk een big old town verwacht. Naa het was zo klein en schattig. Geweldig! Ennnn. Ik had een strand verwacht die er ook niet was haha. De man van het hostel vertelde mij dat ik naar een eiland kon waar een strand was. Top! Na wat rondgelopen te hebben met de boot naar een klein eilandje gegaan. Wat een leuke huisjes!!! Daar in slaap gevallen op het strand. Tot ik opeens hoorde: "Jemiggg. Wat ziet die bruin". Oke ze hadden het over me. Ik zei: "Oh Hoi". Ja het spreekt Nederlanders, zo keken drie meiden mij aan.

Vervolgens een of ander gek spel met deze meiden gespeeld, gezelligheid! Super toffe Nederlandse meiden!! Wat bleek ze gingen naar Albufeira de volgende dag, met de auto! Na raad is? Ik ging ook naar Albufeira en mocht mee met de auto, naaaa geniaaal! In de avond lekker uiteten geweest met deze meiden en de volgende dag als illegale lifter bij hun in de auto gestapt. Langs de toeristische route gereden en kleine dorpjes gezien. Leuk!!

Bij het appartement van Stefan in Albufeira aangekomen, Stefan even plat geknuffeld. En wat bleek, er was eeen zwembad!!!! Nou dat hoefden ze maar een paar seconden te zeggen en ik lag er al in.. Mmmmm. Wauw daar was ik aan toe. Heeeeerlijk! Vervolgens hier twee dagen de zon zien opkomen en illegaal bij ze in het appartement geslapen. De volgende dag weer bij het zwembad met de drie meiden ook. Heerlijk gelezen, geslapen etc. etc. Na twee dagen was er ik wel klaar mee, ik kon nog wel een week chillen bij het zwembad, maar ik moest weer verder. Op naar Lissabon!

Wat is Lissabon een gave stad, wauw wauw wauw. Elke keer denk je weer een small straatje in te kijken, dan kijk je de diepte in en aan het einde zie je dan de zee! Zo mooooi. Ben hier een dagje naar Sintra geweest, net ee paradijssss. Lijkt wel de efteling, van die details op gebouwtjes, zoals ze dat in de Efteling ook hebben. In Sintra een Japans meisje ontmoet die door ging naar het meest westelijke punt van Europa, ja dat wilde ik ook wel! Oke mee dus en vervolgens naar Cascais door gegaan waar we een Chinese jongen hebben ontmoet en zijn daar met zijn drieën uiteten geweest. Jemig wat had ik een hongerrrrr. Na een uur gewacht te hebben op ons eten werd de Chinees ongeduldig, hij ging het vragen, waar bleef ons eten?! Top daar was het. Ik had mixed grill besteld. Ik zie dan verschillende vleessoorten op een bord. Nou ik had het mis. Ik kreeg een kookplaat en rauw vlees, moest ik het serieus zelf gaan maken nog ook, waarvoor is dan een restaurant? Buitenom dat was mijn zelfgebakken eten, prima te eten! En natuuuurlijk heb ik ze gevraagd om mijn naam in het Chinees en Japans te schrijven. Nu heb ik mijn naam in het: Japans, Chinees en Koreaans. Waaauw!

Oke na Lissabon en de stadjes erom heen, wilde ik naar San Sebastian. Er was één trein die in één keer doorging. Top! Oke niet top meer, deze was sols out tot en met 1 september. Dan een andere route? Een vrouwtje van een informationn vertelde me dat ik naar de grens moest me de trein en dan met de bus. maaaar ik wilde géén bus. Dus ben ik eigenwijs naar een ticketoffice gegaan en vroeg die man een ticket naar Spanje of Frankrijk, maakt niet uit welke plaats. Hij kwam met Vigo. Top dus ben ik naar Vigo afgereisd en daar was een trein die me naar San Sebastian bracht. Het was dus wel mogelijk met de trein! :)

In San Sebastian wat meiden uit Australië ontmoet, omdat ik teveel plek in gebruik nam op het strand. Wat met ze gechillt op het strand en gewinkeld. Jeetje wat kan je daar lekker winkelen, heerlijk strand en lekker eten. In de avond overgehaald door twee jongens uit Chili om toch mee uit te gaan in San Sebastian, ondanks ik wat moe was.

Geweldig avondje achter de rug! Helaas de volgende dag hartstikke ziek (nee jongens niet door de alcohol), hartstikke moe en alles kwam uit alle gaten van mijn lichaam. De rest zal ik jullie besparen. Wat geslapen en uitgerust deze dag. In de avond ziek vertrokken naar Bordeaux, hopen dat het daar beter werd. Ik moest in Bordeaux een hotel boeken, omdat er geen hostels meer beschikbaar waren. Wat ik op dat moment geen ramp vond, aangezien ik een mega groot bed finally voor mezelf had, genoeg stopccontacten, een eigen douche.. Mmmmm.. Genieten. Hier iets van 15 uur bijgeslapen en ik was weer wat normaal.

OMG Frankrijk. Ik vind het zoooo tof daar! Stokbroden, liefde, mooiheid, oudheid, zon, zee, strandddd. Bordeaux. Meer hoef ik niet te zeggen. De laatste dag van mijn trip naar Arcachon gegaan. Noooit van gehoord, maar had foto's van een meisje in Italy gezien en ik moest daar heen vertelde ze me. Zo gezegd zo gedaan. Wat bleek, daar was de grootste duin van Europa. Waaaaauw en dat aan het einde van mijn trip. Niet normaaal, zo moooi, zo groot. Aan de ene kant zag de het water en aan de andere kant het bos. In het midden leek het net een woestijn of weet ik veel hoeveel hoogte! Ik heb er een paar uur gelegen, genieten. Vervolgens een vrouwtje uit Spanje ontmoet waar ik mijn wauw moment mee heb gedeeld!

Nu weer thuis te zijn, is het zeker weer wennen even. Ik zag mijn kledingkast weer, alsof je je winterkleren weer voor het eerst ziet. Heeerlijk.

Ik had nog wat langer willen wegblijven, maar de zomervakantie is helaas teneinde. Volgend jaar ga ik zeker weer een trip maken, een maandje en dan de andere kant van Europa!

Ik had nooooit verwacht dat het zo mooi is om alleen te reizen. Ik ben misschien vijf dagen echt alleen geweest in deze weken. En ik moest zeggen, het was heeeerlijk om deze dagen alleen te zijn. Wat is het gek en geweldig om zoveel mensen in een korte tijd te ontmoeten.

Als laatste wil ik even kwijt dat ik het tof vind dat jullie mij hebben gevolgd! Trouwe volgens en stiekeme volgens! Het was een geweldige en bijzondere reis. Daarnaast was het leuk, fijn, makkelijk om jullie af en toe een stukje in mijn reis te laten meenemen.

Zoals ik zei: Wat centjes minder, maar toch veel rijker geworden! Dank jullie wel! ♥♥

  • 27 Augustus 2014 - 19:51

    Marianne:

    Hee Mariëlle,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Ik heb genoten van je reisverslagen. Ik ga je zeker volgend jaar weer volgen.

    Groetjes

    Marianne

  • 27 Augustus 2014 - 22:32

    Marielle:

    Ook ik heb stiekem afentoe eens een verhaaltje mee gelezen. Gave reis joh! Enneh... superleuk dat je natuurlijk JOUW naam in het Chinees, Japans en Koreaans hebt ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 1080
Totaal aantal bezoekers 20716

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: