Selfies, selfies, selfies and more... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu Selfies, selfies, selfies and more... - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Selfies, selfies, selfies and more...

Door: Self

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

18 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Dank dank dank! Dat ik niet tegen een muur aanpraat!

Alleen maar goed nieuws kan ik brengen: pepernoten vanuit Nederland zijn gearriveerd! Oke ik ben een beetje verslaafd, dus mams heeft een paar zakken bolletje opgestuurd! Thanks! En wat een lieve kaartjes,attent attent! Als het zo doorgaat is aan het einde geen behang meer over.

Nog een ander goed nieuwtje: we mogen hier meer dan 90 dagen blijven! Onze Alien card hebben we woensdag opgehaald (soort ID kaart), wat veel korter duurde dan we dachten. We stapten binnen, zaten vijf minuten en konden de kaart zo meenemen, top! (dat mocht ook weleens na 3 weken, dat het soepeltjes gaat verlopen).

De volgende dag mochten we van een lesje Koreaans genieten. Het gaat steeds beter, ondanks het alleen nog maar de klanken zijn. Het ging een hele les ongeveer zo: ZUH, ZU, ZOE, ZEU, ZAH? KUH? KOE? KAH? En hopen dat de zus van Sunny (naam vergeten), knikte, zodat we het goed hadden. Af en toe lopen we dus nu rond en proberen we iets te lezen. We kunnen het dus nu een soort van lezen, maar we hebben geen idee(!) wat er staat.

Gisteren avond drankje gedaan met Jean en vier anderen van Kazachstan tot China en Japan geloof ik. Gezelligheid. Vanavond ook met hun wat drankjes doen in Itaewon.

Er is hier één kaart, ook ongekend, die is echt HIP. T money is de naam. Wij hebben hem aangeschaft voor de metro, maar je kan er overal meebetalen, van voedsel tot printen en kopiëren. Nederland kan hier wel een voorbeeld aannemen, het is geen persoonlijke kaart, maar je kan hem continue uploaden. Ideaal. Wat ook HIP is, is dat veel stelletjes/vriendschappen of in die richting, dezelfde kleren aan hebben. Hierbij gaat het om, of dezelfde trui? Schoenen? Sokken? Shirts? Nou zie je het al voor je, Daan? IK NIET.

Vandaag weer een lesje Taekwando acher de rug. Oke probeer dit niet thuis: we hadden een partner en daarbij moest je je been op de ander zijn schouder leggen en vervolgens strekken. Ik had geluk dat zij niet heel groot was, maar lekker was het niet! Vervolgens nog even met je hand enkels aanraken en zo waren er nog een aantal oefeningen. Achteraf hebben we gevoetbald, waarbij we (te) fanatiek waren en flink tegen die bal aanschopten. Met al resultaat dat die bal door de hele zaal vloog, waarop iedereen reageerde: “ooooo….”, “oooooo…”, “hihihihi”. Na dit gymuurtje, ben ik een rondje gaan hardlopen in een park hier vlakbij. Vergeleken met Rotterdam is dit het uiterste. Bijna niemand zie je hardlopen hier. Echter zijn er wel klimtoestellen en fitnesstoestellen, waar wat oudere mensen in hangen en oefeningen verrichten. Heel leuk om te zien! Volgens nog even ons buikspierschema afgevinkt, waar we ons tot nu toe strikt aanhouden (ja echt!) en toen hadden wel weer genoeg sport gehad voor deze week. We hebben wel wat drankjes verdiend.

Ik ren namelijk ook iedere avond, als een ninja, achter de muggen aan hier. Ergens komen ze door, maar nog niet ontdekt waar. Waar ik als titel mee ben begonnen is niets voor niets, wat een selfies worden hier gemaakt! (voor de oma’s: dat is een foto die je van jezelf maakt). Ik dacht dat dit in Nederland veel werd gedaan, maar hier is het ongekend. Af en toe gaan we er dus maar gewoon in mee.
Ik heb begrepen dat het weer niet heel best is daar, maar naar regen komt zonneschijn toch?

Liefs vanuit 25 graden Seoul! (afkloppen!)

  • 18 September 2015 - 13:04

    Daan:

    Haha, doet me meteen denken aan de ANWB unisex kleding!

  • 19 September 2015 - 12:11

    @ Daan:

    Ik geloof dat alles wat hier voor mannen bestemd is, vrouwen allemaal dragen!

  • 20 September 2015 - 10:49

    Roy:

    Ok wauw! Ik ben weer bijgelezen. Druk druk druk, maar toch leuk om dit allemaal te volgens. ( zitten we daar met 2 of 3 mensen in de pauze bij Ah de reisverslagen van mar te lezen.) Ik ben ondertussen wel heel benieuwd naar je koreaans dus als je de kans ziet verwacht ik een spraakbericht met wat koreaans natuurlijk. Hopelijk blijft het zo soepel verlopen en kan je nu echt optimaal genieten.

  • 20 September 2015 - 14:25

    Oma:

    Ik vind het erg mooi al je verhalen. liefs oma timmerman

  • 20 September 2015 - 14:41

    Mariëlle:

    Haha geweldig! Super leuk om te horen Roy, allemaal druk aan het werk dus :). Ja ik heb nog eventjes om mijn Koreaans te trainen dan en er wat van te maken. Komt goed!

  • 20 September 2015 - 14:42

    Mari @ Oma:

    Leuk om te horen Oma! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 20733

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: