Blue belt in the pocket! HA! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu Blue belt in the pocket! HA! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Blue belt in the pocket! HA!

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

11 December 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Hiiii oma’s, vriendinnen, vrienden, mams, paps, tante’s, oom’s en de rest! Hoe is het?

Lezen jullie mijn blog nog, of worden jullie al gek van al deze verhalen?

Nou de dagelijkse Koreaanse woorden:
- 여기에오 (yeogie yoo) = kom hier (als je iemand wil roepen)
- 건배 (Geonbae) = Proost
- 네 (nea) = Ja
- 아니오 (aniyo) = Nee
- 안녕하세요 (annyeonghaseyo) = Hallo
- 감사합니다 (kamsahamnida) = Dankjewel
- 안녕히 계세요 (annjoenghi kaisajo) = Tot ziens

We doen ons best, maar wat blijft het lastig! Zondag was Selgi jarig, we zijn pizzzzzzzzzzza gaan eten. Ik ging samen met Yara, Selgi en een vrienidn van Selgi pizza eten, nou ik heb nog nooit zo een grote pizza gezien. Deze was net zo groot als al onze hoofden bij elkaar. CHILL! Ik dacht na de les van Profff Kim wel even genoeg pizza te hebben gehad, maar mijn geluk kon niet op toen ik zondag weer pizza zag. Yara vroeg meteen even of Selgi en haar vriendin sint mee wilde vieren zaterdag, maar haar vriendin kon niet in verband met een oogoperatie! Ik weet dat Zuid-Korea het land is waar het meeste plastische chirurgie wordt gedaan, maar kon mijn ogen niet geloven. Gaat ze dat echt doen?! Waarom?! Ze is niet tevreden en wil grotere ogen hebben. WAUW. Ze kon in ieder geval niet mee doen met sint, maar gaan de laatste week met deze twee meiden stappen, omdat ze nog nooit(!) zijn uitgegaan.

We hebben natuurlijk twee verschillende klassen van Proff Kim, dus we kregen maandag weeeeer pizza. Dit was wel weer even genoeg pizza voor de komende maand! We kunnen weer over naar de rijst.

Dinsdag was er een bijeenkomst voor internationale studenten. Iedereen nam wat eten mee en dat gingen we dan met zijn allen delen. LEKKKAH! Dit was friet, tot rijstcake (dat vieze!) tot susssshi.

Woensdag hebben we er een shopmiddag van gemaakt. Sint cadeaus ingeslagen, oorbellen, de gekste sokken. Hoe ga ik dit allemaal meenemen?! Oke dat is een probleem voor later. Het was in ieder geval een ontspannen dag!

Vrijdag wilde ik er een SOJU avond van maken, maar dit ging helaas niet door. Ik was even een powernap aan het doen. Wat een lui leven hier eigenlijk. Iedere keer laat uit bed en iedere keer lekker chillen. Ondanks dat, ook wel weer zin in het drukke leven van thuis! Goed geen SOJU avond, omdat het eten van dezelfde avond er weer was uitgekomen. Ik zal jullie de rest van de details besparen. Zaterdag was het dan zoooover. SINT WAS ER! Ja je moet erin geloven, anders wordt het niets.

Overdag ben naar de muur gegaan die vroeger om Seoul heen stond. Waar nu niets meer van te zien was. De muur stond er zegmaar, alleen in plaats van om de stad heen, is de stad om de muur heen gebouwd. Snap je het nog? Goed, het viel wel een beetje tegen, nadat ik bij de andere muur in Suwon was geweest. Ondanks dat was er een soort klein dorpje bij de muur met allerlei muur schilderingen. Dat was mooi om te zien. Van konijnen tot Koreaanse vrouwen die op de muur geschilderd waren. Super mooi gedaan! Aangezien ik ook aan het tekenen af en toe ben geraakt, heb ik er wat foto’s van gemaakt, zodat ik het kan natekenen..

S'avonds was het dan zo ver, SINT! Iedereen had drie kleine cadeau’s meegenomen en we gingen een dobbel/soju spel doen, dat had Yara ervan gemaakt. Daarna nog wat drankspelletjes gedaan, leukleuk. Ja was zeker een gezellig en topavondje!

Maandag begon het dan weer. De laatste loodjes van school zijn ingegaan. De blauwe band hebben we vandaag gehad van Taekwando. We hebben vanochtend ongeveer 100 x poomsae 1 & 2 gedaan. Jeetjejeetje. Als je wil weten wat dit is, Youtube legt het graag voor je uit. Het zijn een soort gevechtstechnieken. Je kan er zo een dansje van maken. Daarnaast hebben we ook een plankje (plastic, waarbij je blaast het al doormidden gaat). Oke was zwaar dus. Verder nog 'sparring' dat je tegen over elkaar moet gaan staan en tegen elkaar moet gaan 'vechten', zonder elkaar daadwerkelijk te raken. Ik met me lange benen, raakte perrongeluk t Vietnamese meisje wat voor me stond. Oke niet heel hard hoor jongens. Uiteindelijk gehaaaald dus!

Ennnn maandag nog een tentamen en presentatie.. Dinsdag eigenlijk ook eentje, maar die telt niet meer mee, omdat we de andere drie hebben gehaald! Dusss.. Dat wordt voor de eerste keer in mn leven even niet leren, maar genieten van de laatste dagen in Zuid-Korea! Gaat de goede kant op, alles gehaald tot nu toe.

Aangezien het de laatste week is wilden we van onze boeken af. Yara had een tweedehandswinkel gevonden, dus die gingen we afgelopen woensdag opzoeken. Wat een grappppp. Na eindelijk de winkel gevonden te hebben, wil hij er 4.000 WON per boek voorgeven. We keken elkaar aan en zeiden, HOIIIII. Dit is om precies te zijn 3,17 per boek!!!! Terwijl we er 44.000 voor hebben neergelegd, dus gaan we een andere manier verzinnen om van die boeken af te komen, want hier gaan we natuuuurlijk niet mee akkoord.

Om nog even met wat grappigs af te sluiten. Ze parkeren hier al-le-maal dubbel, midden op de straat en het is ook gewoon doodnormaal om even je auto aan de kant te zetten, gewoon even een briefje op de voorruit te doen met je nummer, zodat ze je kunnen bellen. Nou in Nederland had er een heeel ander briefje gelegen, maar in Zuid-Korea, nee daar kan het allemaal…

Tot snel lieve mensen, lieeeefs, Mari.

  • 11 December 2015 - 07:55

    Willianne :

    Zeker lees ik je verhalen nog!
    Heerlijk wakker worden met de avonturen van Mar in Seoul!
    Succes met je laatste loodjes, Xxx

  • 11 December 2015 - 11:20

    Karina:

    안녕하세요

    Weer een mooie blog!!! Veel plezier met de laatste loodjes in Seoul! Hou van je xxx

  • 11 December 2015 - 17:52

    Amber:

    Hoi lieve Mar. Natuurlijk lees ik je verhalen nog! Geniet nog van de laatste dagen/weken daar en daarna natuurlijk nog heerlijk op reis. Xxxxxxx Amber

  • 11 December 2015 - 21:33

    Moo:

    Lieve Lelle,
    Bijna het rare Korea verlaten!
    Wiesje is hier en vraagt of je sinterklaas-pakket nog lekkker is geweest?
    Kussen van ons allemaal" de hijmansjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 20722

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: