Kotor/Budva/Casserta/Salenro - Reisverslag uit Napels, Italië van Mariëlle - WaarBenJij.nu Kotor/Budva/Casserta/Salenro - Reisverslag uit Napels, Italië van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Kotor/Budva/Casserta/Salenro

Door: mar

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

26 Juli 2014 | Italië, Napels

Jeetje, waar moet ik beginnen. Na wat mensen ontmoet te hebben in het hostel in Kotor, ben ik de volgende dag een rondje gaan fietsen langs de bay of kotor. Waar we met de bus ook langs waren gekomen. Ik moest meer zien van de bay, dus ik vond het een goed plan (aangezien ik geen plan had).

Volgens haar was het maar 45 kilometer, MAAR ook echt. Mn kont deed al pijn bij het idee, maar het moest hartstikke mooi zijn volgens de idioot anass van het hostel, dus doen!

En hij had gelijk, wauw wauw wauw. Je hebt niet eens door dat je zover fietst, geniaaaaaal. Mn kont deed de volgende dag wel zeer, maar het was het zeker waaard. Allemaal small villages, hartstikke blauwe lucht, beaches, kleurrijke huisjes, zie je het al voor je? Al die auto s terwijl je aan het fietsen bent, geloof me het lag niet aan ons rij gedrag. Ze willen elke keer (denk ik) laten weten, kom eraaaan. Of aandacht of toch boosheid..

In de avond met de deutsche chick de stad verder bekeken en de volgende ochtend een berg beklommen met 1300 steps!! wat een uitzicht, je zag de hele bay of kotor!

De volgende dag twee Nederlandse meiden uit buurt van Zwolle ontmoet!! Naar terrasje geweest, lekker gelopen door de Old Town en in de avond wilden ze de berg beklimmen, die ik in de ochtend had gelopen. Ze vroegen of ik mee ging, ach waarom ook niet? Voordat ik weer elke dag pizza in Italy ga eten. Wat een toffe meiden!

Ik had nog een dag over in Kotor, maar ik vond het weer genoeg geweest, het weer werd slechter, dus het werd tijd om verder te gaan. Ik heb deze dag doorgebracht in Budva, een van de mooiste kustlijnen moest hier zijn van Montenegro. Daar hebben ze niet om gelogen, hartstikke mooi met alle bergen, rotsen, wauw. Ik was niet de enige die dat dacht, maar dat maakte het niet minder mooi.

Vervolgens doorgereisd naar Bar, nee jongens, jullie denken gelijk aan alcohol he! Dit is gewoon een stad onderin Montenegro, waar vandaan mijn boot ging. Onderweg 4 jongens en 1 meisje uit Tsjechië ontmoet. Aangezien ik nog een paar uur moest wachten, voordat ik de boot op kon werd ik meegevraagd om naar het strand te gaan, leuk! De rest van de middag lekker aan het strand gelegen en vervolgens naar de boot gegaan. Hier een jongen uit Argentië ontmoet en een oude bekende van het hostel in Kotor, geweldig! De boot trip met deze twee jongens door gebracht. Gezellig, buitenom dat iedereen op een stoel sliep en ik elk uur wakker werd was ik blij dat ik in Italy was! Pizzzzzzza, passssta, wel lopende treinen, minder met de bus! Ik heb t gemist!

Met de twee jongens naar het treinstation gelopen en daar de jongen uit Argentië soort van kwijt geraakt. De gehele dag met de oude bekende van het hostel in Kotor rondgetrokken, Nick uit NZ. Hebben door Bari gelopen en verder, mooie stad! Zo oud! Ik had niets verwacht daar, alleen de boot en de trein. Wauw, meer dan dat was er, mooie parkjes, kasteel, oudheid, nieuwheid, mooi!

In de middag de trein genomen naar Casserta, daar is the Palace of Caserta. Dat is het mooiste palace van Italy. Met de trein op naar Casserta, na ongeveer een uur hielt de trein ermee op en stonden we een paar uur stil. Geloof dat we iets van vier uur vertraging hebben gehad, maar de tijd was zo voorbij! Het palace was buitengewoon mooi, we wilden het van binnen bekijken, maar de paus kwam helaas de volgende dag, dus konden we niet meer naar binnen.

Na een half uurtje dag gezegd en op naar Salenro, de reis gaat weer verder en blijft maar door gaan, heerlijk! Wat is Salenro schattig, het is een stad (denk ik), maar het is zo knus. De mensen zijn zo hulpzaam, soms doe ik net of ik gek ben en kijk ik als een idioot naar mijn kart en dan komen er al mensen vragen, kan ik je helpen? Na geniaal.

Vandaag nog meer gelopen door Salenro en wat drankjes gedaan. Vervolgens vanmiddag naar de coasterie of Amfli. Het zou anderhalf uur met de bus zijn. De bus kwam aan en ik wilde een ticket kopen, dat kon niet, want het moest bij een tabacco shop. Top, die man toeterde wat, ik geloof dat hij ging wachten op me. Dus ik sprintte naar de tabakshop en haastte me weer terug naar de bus, gehaald!

Ik had gehoord van wat Nederlandse meisjes dat je door allemaal smalle weggetjes ging door de bergen. Niets was minder waar, jemig. Wat reed die vent eng! Allemaal S weggetjes op de rand van de bergen. Naaaa. Gelukkig had ik een reispil op, anders had ik gelijk weer kunnen uitstappen. Na een half uur kwam de politie binnen in de bus, of ik mijn ticket wilde laten zien. Ik had een verkeerde ticket gekocht, volgens deze man. Ik zei en nu? Hij liep vervolgens gewoon door, geen probleem dus. Hij keek me wel heel de tijd aan, maar ik deed alsof ik gek was en bleef zitten.

Nu net aangekomen in Napoliiiii, (Napels). Het is elke keer maar de vraag waar je kan weer terrecht gaat komen. Het is een mooi hostel en ben zeeeeeer benieuwd naar de stad. Ik ga morgen een rondje lopen en de stad verkennen. Maandag wil ik naar Pompeii and Sorrento en dinsdag waarschijnlijk naar het eiland Capri, ik heb er zin in!!!

Wederom thank voor jullie geweldige reacties! Ik hoop dat het niet in Nederland net zo goed gaat als hier, buitenom het nieuws van het vliegtuig.

Liefssssss vanuit het hopelijk prachtige Napoliiii!

  • 26 Juli 2014 - 21:11

    Jenny:

    Ik hoor je dit verhaal gewoon vertellen. Het is dat er alinea's staan anders had je het in één rits verteld denk ik, haha!

    Zo gaaf dat je bij al die mooie (onbekende) plekken komt! Bewaar de foto's goed want wil ze natuurlijk wel zien :-D.

    Geniet ervan en maak er een feestje van!

    Xxx

  • 26 Juli 2014 - 21:36

    Stefan G:

    Wat een mooie reis maak je marielle, plezierig verder

  • 27 Juli 2014 - 17:11

    Roy:

    Weer van je verhaal genoten. Wat zie jij veel mooie dingen!

  • 30 Juli 2014 - 12:44

    Stefano:

    Eindelijk weer gearriveerd in hét mooiste land van Europa! ;)
    Zelf staat Pompeii al een tijdje op m'n 'bucketlist', dus ben zeer benieuwd naar jouw ervaring.
    Goede voortzetting van de reis en uiteraard veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 20751

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: