Barcelona/Valencia/Madrid/Sevilla/Cadiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Mariëlle - WaarBenJij.nu Barcelona/Valencia/Madrid/Sevilla/Cadiz - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Barcelona/Valencia/Madrid/Sevilla/Cadiz

Door: Mar

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

13 Augustus 2014 | Spanje, Sevilla

Bijna het laatste verhaal jongens! Heb mijn terugvlucht zojuist geboekt. Ik vlieg 25 Augustus terug vanaf Bordeaux. Het duurt nog wel even, maar het is zo voorbij. Nog even genieten dus! Fijn om te horen dat er nog steeds trouwe volgers zijn die mijn verhalen lezen, Toff! Ik ga jullie weer even meenemen in een paar geniet en faal momenten (aangezien mensen graag andere mensen zien falen haha). Sjonge allereerst. Ik ben echt verslaaaafd aan Cola, wie gaat me hier vanaf helpen. Drink elke dag wel een paar Cola. Om hier een reden voor te geven, het is 38 graden! Dat is nog warmer dan mijn douche. Ik vind dat het dan wel kan, om het even goed te praten.

Na Nice verlaten te hebben met een backpack vol strokbroden zijn we door gegaan naar Barcelona. Whieeee Spanjosss. Wat a big city, Barcelona! De metro map bracht me al van de kaart. Daar moest ik even aan wennen, omdat ik in mijn trip nog niet zoveel hele grote steden had bezocht. Dus voordat we het hostel gingen zoeken, gingen we eerst maar even ontspannen en een cola halen bij de Burger King, daar ontmoette ik een gast uit Duitsland. Die was maar liefst vijf dagen in Barcelona. Vervolgens maar eens het hostel proberen te zoeken, wat gemakkelijker was dan gedacht. In de avond met de duitse guy wat rond gelopen in het centrum en een water licht show bezocht. Wat geweldig mooi was!

De volgende dag naar een park gegaan boven op een berg, na het eindelijk gevonden te hebben. Was het serieuss gesloten. Ik zou een uur moeten wachten, maar aangezien ik niet van wachten houd ben ik naar een ander park gegaan, wat ondertussen wel open was. Dat was een bekender park: Park Guel. Daar kwam ik de sjakie uit Duitsland toevallig weer tegen. Dus met hem het parkje bezocht en vervolgens naar het centrum gegaan. Daar had ik afgesproken met Su, ik had haar ontmoet in Verona en ze was nu voor een maand in Barcelona. Wauw wauw wauw. Dus heb ik haar opgezocht en zijn we samen wat gaan drinken, eten, naar het strand gegaan en een markt bezocht. Wat was Barcelona tof! Ik was er al eerder geweest, dus was er maar anderhalve dag. Na Barcelona ben ik doorgegaan naar Valencia.

Aangekomen in de avond in Valencia dacht ik even een treinticket te reserveren voor Granada. De man verstond mij niet en ik verstond hem niet en toch moest ik een treinticket hebben. Hij verweest me naar een andere balie, daar was een aardig vrouwtje die mij gelukkig kon helpen. Ze vertelde dat de trein was uitverkocht. Top. En morgen? Sold out. En overmorgen? Sold out. De dag na overmorgen? Same. Same. Same. Oke daar gaat mijn plan. Ik wilde geen vijf dagen in Valencia krijgen, dus ik vroeg haar waar er een trein rond vijf uur morgen naar toe gaat? Ze zei Madrid, duurt ongeveer twee uur. Oke top dan gaan we naar Madrid!

Vervolgens was het hostel zoeken een hele opgave. Een man vertelde me: eerst een shuttlebus naar het busstation en vervolgens bus nummer 5. Oke hoe moeilijk kan het zijn zou je denken? Na de shuttlebus was er geen busstation. Een ander trein station. Maaar er was een bus, die kwam net aanrijden. Top busnummer vijf. Even mijn conditie getest en aangekomen bij de bus vroeg ik de man naar de busstop. Hij keek me aan of ik gek was. Ik had het op een papiertje staan dus liet het hem niet. Hij keek me aan of ik nog gekker was. Wij op een kaart gekeken naar die busstop, uiteindelijk zegt ie. Stap maar in, ik weet het. Nu keek ik hem aan of hij gek was. Ik stapte in en na vijf minuten wees hij naar rechts en vertelde hij me dat het die straat was. Ik was uitgestapt. Geen ´bekende´ straatnaam. Jemig kon die vent wel schieten, helaas was ie al weg.. Na wat rond gelopen te hebben en google maps gevraagd te hebben bleek dat ik nog een kilometer moest lopen en toen had ik twee uur later ein-de-lijk mijn hostel gevonden!

Valencia is moooi. Het is klein. Leuk. Kerkjes en dat bekende kunst natuurlijk. Wauwww. Zoveel mooier dan op de foto´s!! Na Valencia naar Madrid gegaan. Ik was moe. Dacht te gaan slapen, maar wat voor hostel was dit. Wat een mensen. Zoveel. Er was gratis paella was dat de reden? Ik heb geen idee binnen twee minuten had ik ongeveer tien mensen leren kennen tijdens het eten. Uiteindelijk zijn we uitgegaan in Madrid, wauw wauw. Heeeeele toffe avond! Rond een uur of zes thuis. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik Madrid niet heb gezien, echter wel dat ik mijn bed niet heb gezien.

De treinrit van Madrid naar Sevilla ben ik erachter gekomen dat het binnenland van Spanje niets te doen is. Niets niets niets. Het is geelachtig, afgestorven bomen, soms wat groen, heuvelachtig. Nee Spanje heeft zijn mooiheid niet van het binnenland. Op naar de kust dus!

Sevilla. Geen idee, waarom ik hier heen wilde. Ik zal er vast een keer wat overgelezen hebben en op mijn lijst geplaatst. Een Duitser leren kennen, weet niet wat het is met Duitsers, ze zijn overal hetzelfde als met Hollanders. Hij vond het allemaal maar te warm hier en zat de gehele middag binnen.. Was twee weken in Cadiz geweest om Spaans te leren en was er een beetje klaar mee geloof ik. Haha.

Wat is het moooooi. Sevilla. Ze vertelden mij over mushrooms, die je niet kon eten, maar waar je op kon lopen. KUNST. Ik houd niet van kunst, maar Valencia was ook mooi en aangezien het mushrooms zijn, MOET ik een kijkje nemen. Geweldig! Was drie euro kon je over die mushrooms lopen en kreeg je nog een drankje ook. Tof tof tof!

Na Sevilla, drie dagen naar Cadiz gegaan. Aangekomen bij het hostel, Hilde uit Leeuwarden leren kennen doordat ik mijn troep over twee bedden had verspreid en haar bed ook in gebruik had genomen. Fijne kennismaking!

Ze had twee gasten uit Australie leren kennen, dus daar zijn we die avond met op stap gegaan. Lekker wat gegeten en drankjes gedaan. Idiote verhalen kwamen naar boven. Zoals met papiertjes op je voorhoofd en dan ben je iets of iemand, door middel van gesloten vragen moet je er dan achter komen wie of wat je bent. Top. Ik was een spice girl. Makkie. Not. En dingen zoals: Rijker hebben het niet nodig. Armer hebben het niet. Als je het eet ga je dood. Wat is het? Nou deze avond heeft mijn hersens wel even op de proef gesteld. Top avondje! De volgende dag met Hilde naar het strand gegaan, heeeerlijk. Slapen. Was er aan toe. Het water kwam wel erg hoog op en aan het einde van de dag was er een paar vierkante meter strand nog over! Je kan niet zomaar is slaap vallen blijkt dus..

Er was een mannetje helemaal in de haast van een zonsondergang, dus ik dacht die moet ik dan ook maar is gaan bekijken. Als hij zo een haast heeft, moet het wel mooi zijn toch? Jeeetje en dat was het ook. Het water was weer gezakt en de bootjes lagen op het droge. Wauw wauw wauw. Genieten.

Zo jongens, ik denk dat er nog een verhaaltje komt en dan ben ik weer in het Nederlandse! Ik ga morgen met de bus naar Faro, vervolgens naar Albufeira, kijken wat mijn geliefde broertje uitfreet en de rest van Portugal bekijken. Ik blijf in ieder geval genieten en geniet van elke dag. Adiosssssssss vanuit Spanjoss. ᴥᴥ

  • 13 Augustus 2014 - 23:19

    Roy:

    Veel plezier nog de komende tijd! Doe de groeten aan stefan en de rest van die bende daar in albufeira. (ivano, devin, robin).
    en tot snel maar weer ;)


  • 13 Augustus 2014 - 23:31

    Jenny:

    Hij was weer leuk!! Geniet van je laatste weken xxxx

  • 14 Augustus 2014 - 19:33

    Yvonne Driessen:

    Alweer een hele leuke verhaal. Ik geniet er gewoon van, en je ziet er fantastich uit :) Oma vind je verhalen ook erg leuk. We zien je gauw :) liefs Yvonne

  • 15 Augustus 2014 - 00:42

    Anne:

    Wauwww! Geniet nog van je laatste 1,5 week op reis, tot snel! Xxx

  • 18 Augustus 2014 - 21:20

    Amber:

    Hi Lieverd, wat ben ik toch trots op je dat je dit allemaal hebt gedurfd en zo even alleen op reis bent gegaan. Al moet ik wel zeggen dat ik blij zal zijn als je weer terug bent en als we weer gezellig bij kunnen kletsen. Heb je veel te vertellen en jij mij ook hihi :-)! Xxxxxxx

  • 23 Augustus 2014 - 14:03

    Jakomien:

    Mar,

    ik ben zo trots op je dat je dit allemaal doet. Je tijd vliegt enorm voorbij. Ik vond die 4 weken dat ik in Afrika zat ook veel te kort.
    Maar wat ben ik blij dat ik je Maandag op schiphol weer zie en dat ik al die mooie verhalen en foto's mag zien en aanhoren.
    Helaas hebben we elkaar steeds misgelopen op Skype. Maar gelukkig voor mij is het bijna maandag.

    Geniet van je laatste 2 dagen en ik zie je maandag!


    Dikke kis Loveeeee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 20750

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: