Vlucht & Aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu Vlucht & Aankomst - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Vlucht & Aankomst

Door: Marrr

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

27 Augustus 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Nou daar gaan we dan, Yara en ik op pad, richting Seoul! Het was nog maar de vraag of er geen MERS, oorlog of andere gekkigheid zou uitbreken.. Niet gebeurd, top!

Wat gelach en tranen gevallen bij vertrek, maar overleefd. Lieve mensen die ons kwamen uitzwaaien, de reis kon beginnen! 15 uur zittend in twee vliegtuigen, klinkt als een top reis natuurlijk. Nadat we het eerste vliegtuig hadden gehad, wilden we gaan slapen wat natuurlijk totaaaaal niet ging als een sardien in blik. Bij aankomst, stuk of drie formulieren moeten invullen waaronder een MERS formulier of ik aan het niezen, verkouden, koorts, snotterneus had etc..... en jahoor dat had ik, maar niet ingevuld, want we dachten straks wordt ik direct in quarantaine geplaatst en dan kan ik het wel vergeten. Tot we in de rij stonden en zagen dat er een boete weg uitgedeeld of een jaar gevangenisstraf, als het niet naar waarheid was ingevuld. Toch maar zo gelaten en niet gekucht of mijn neus gesnoten, terwijl ik in de rij stond. En jaaahoor, we hebben het overleefd. Natuurlijk niets aan de hand. Ze meten ook bij iedereen de lichaamstemperatuur, maar daar bleven we ook keurig om de 37 graden.

Uiteindelijk terecht gekomen in een rij voor de douane, wat ongeveer drie kwartier duurde met van die attractie wachtbordjes tussendoor. Vervolgens werd er nog even een foto van je gemaakt, vinger afdrukken ingescand en mochten we door het land in!

Sunny, waarbij we een kamer hebben kwam ons uiteindelijk bij centraal station van Seoul ophalen en heeft ons naar locatie gebracht. Klein hok, praten moeilijk engels, maar uiteindelijk snappen zij en wij het tot nu toe.. Morgen op zoek naar een appartementje in de buurt en ons daar vestigen! Dagdag

• 27 Augustus 2015 - 18:36

Willianne:

Yeahh! heeeeeel veeeeeel plezier en succes met het vinden van een huisjee!! xxxx

• 27 Augustus 2015 - 21:11

Marianne:

Fijn dat de reis goed verlopen is Marielle en succes met het vinden van een leuk appartement.

• 28 Augustus 2015 - 11:33

박근혜:

한국 Marielle에 오신 것을 환영합니다! 나는 정부가 우리 나라에서 쾌적한 숙박을 대신 당신을 기원합니다, 나는 당신이 어떤 불편이 발생하지 않기를 바래요 :)

• 28 Augustus 2015 - 15:24

Roy:

Ook deze trip ga ik via je verslagen weer volgen! Heel veel plezier!