Chamonix/Verona/Garda lake - Reisverslag uit Verona, Italië van Mariëlle - WaarBenJij.nu Chamonix/Verona/Garda lake - Reisverslag uit Verona, Italië van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Chamonix/Verona/Garda lake

Door: Mari

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

09 Juli 2014 | Italië, Verona

Word ik deze morgen wakker. Whatssapp. Mijn gelieve broeder. Mar het is weer tijd voor een verhaaltje, hoe het met je gaat, wat je hebt gedaan etc.

Daarnaast heb ik begrepen dat in het vorige stukje een aantal spelfouten zaten, dit kan ik verantwoorden. Dat reisverslag heb ik getypt op een franse laptop, wat niet begon met qwerty, maar gewoon abcd, daardoor zat ik te typen als een oudvrouwtje, oke never mind.

Bij Chamonix was ik de laatste dag aan de praat geraakt met een ander meisje, zij reisde ook met interrail. We hebben samen wat gedronken etc en praten Engels met elkaar. Vervolgens kwamen we er een paar uur later achter dat ze gewoon uit Nederland kwam, faal. Maar was een super toffe meid!

Toen begon de reis naar Verona. Ik was in drie landen in 1 dag. Frankrijk, Zwitserland en Italie. 8.5 uur met de trein (10 is mijn limiet). Vijf uur heb ik door gebracht met een oud mannetje die dezelfde kant op moest. Na oud.. Vijftig ofzo (voor mij oud, zoals mam altijd zegt). Hij was onderweg voor werk en hij was helemaal vol van zichzelf. In ieder geval een prachtige reis, door de bergen weer en langs water!

Aangekomen bij het hostel bleek ik met vijf jongens in een kamer te slapen, halelujaaa. Too much. Dus de man had een andere kamer voor mij geregeld, met wat meiden. Super toffe meiden! Eentje uit Finland, Oostenrijk en Zuid Korea. Het is zo tof om mee te maken dat iedereen zijn eigen trip heeft!
In de avond ben ik met twee meiden de stad gaan verkennen, wat gaan drinken en eten. Vervolgens knockout in mn bed, lange reis.

De volgende dag: JARIG! Ik had van Yara een cadeau meegekregen wat ik pas mocht open maken op mijn verjaardag, geniaal en super lief! Er zat wijn en vlaggetjes in. Geniaal, ik heb gelijk de kamer versierd!

Wat is Verona moooooi. Serieus. Het is klein Rome, minder toerisme, top. Allerlei kleuren huizen! Het is zo moooi met de rivier die door de stad heen loopt. We hebben een toren beklommen, helemaal kapot boven aan te komen, maakte het uitzicht alles goed! Hier ontbijten ze met een expresso and thats it. Eten wij zoveel? Daarnaast heb ik deze dat de lekkerste pasta carbonara oooit gehad, jemig. Sorry Yara je komt nu op nummer twee te staan...

Vandaag hebben twee meiden het hostel verlaten in de ruil daarvoor kwamen er twee jongens uit Walles. Wat een accent. Ze slikken alle woorden in en ratelen wat. Ze gingen vandaag ook weer weg, hop opgeruimd.

Vandaag naar de Garda lake gegaan, wat prachtig! 28 graden. Blauw lucht. Warmte. Water. En heeeeel veeel Nederlanders. Het blijkt in Nederland wat het tegenovergestelde te zijn heb ik begrepen? In de middag een pizza calzone besteld. Dus de man komt aan met een of andere ontplofte pizza. Ik zeg dat het niet mijn pizza is, vervolgens zegt hij dat het een pizza calzone is en dat ik die heb besteld. Dat is dus een pizza calzone, welkom in Italie Mar. Faal. Buitenom dat was de pizza heeeeeerlijk.

Zo straks voetbal kijken in een of andere pub. Oranje tshirt aan en gaaaaan. Koreaanse chick gaat mee, ga nog even wat vlaggetjes op haar gezicht doen en dan is ze er ook klaar voor.

Nog twee dagen genieten van de pasta en pizza in Venetië, dan door naar Villach en vanaf daar Kroatië in!

  • 09 Juli 2014 - 19:19

    Roy:

    Leuk om je weer even te kunnen volgen. Gelukkig gaat nog alles goed en heb je het prima naar je zin. Veel plezier nog en we wachten op het volgende verslag.
    Ciao

  • 09 Juli 2014 - 20:20

    Marianne:

    Wat leuk om te lezen waar je bent en wat je doet, Marielle. Ik ga je volgen en verheug me alweer op het volgende verslag en de foto's.
    Geniet ervan,
    groetjes Marianne

  • 10 Juli 2014 - 12:46

    Annet Kortenhoeven:

    Heeeee mariellletjeeeeee.....wat kan jijngoed 50 plussers discrimineren!!!! Geeft niet hoor ik weet wie het zegt hahaha.
    Ik zie dat je het prima naar je zin hebt in je eentje....geniet er maar van 7 weken is zo voorbij hoor!!!!

  • 10 Juli 2014 - 19:00

    Amber:

    Nog gefeliciteerd liefff

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 20736

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: