Geneve/Chamonix - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van Mariëlle - WaarBenJij.nu Geneve/Chamonix - Reisverslag uit Chamonix, Frankrijk van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Geneve/Chamonix

Door: Mar

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 Juli 2014 | Frankrijk, Chamonix

waaauw die reacties, jongens, leuk!!

Na de chinees en de rot kathedraal die elk half uur sloeg te verlaten te hebben, aangekomen in Chanmonix.

Niet zomaaar.... Wat een mooie trip zeg. Langs het water en door de bergen. Iedereen ging van de ene naar de andere kant met de camera, nou toen wist ik zeker dat ik tussen het toerisme zat. Tof om te zien! En verschillende mensen ontmoet, geweldig! Een daarvan was Santa Claus, althans dat vond hij zelf, omdat hij bij alleen maar vrouwen in de trein zat. Ik zei hem dat hij alleen maar vrouwen zag, maar daar was hij het niet mee eens. Geweldige verhalen iig, van het uitzicht tot zijn groepsreis. Hij liep nog net niet net een rollator, 80/90 jaar denk ik dat hij was. Leuk mannetje, na het wauw uitzicht met hem gedeeld te hebben en wat Nederlandse woordjes bijgebracht, ben ik aangekomen in Chamonix.

Wat een mooie plaats, die bergen! Het is gek om alleen op reis te zijn elke keer ontmoet je mensen voor eventjes en ga je beiden weer verder, aan de anderekant heft dat ook wel iets leuks! Vraag me niet wat, haha. Als je met zo een schild op je rug loopt gaan de mensen sowieso uit nieuwsgierigheid wel praten, met de vraag waar je heen gaat en waar je vandaan komt. Funny.

Hosteltje met drie anderen, ouderen, maar aardig. Zo wijs waren ze niet, aangezien ze het raam open hadden gezet, licht aan en het al donker was. Ik zei dat ik geen goede relatie had met muskito s, maar ze keken me vragend aan. We hebben in ieder geval geen klok hier, die elk half uur een kabaal maakt, we gaan vooruit.

Vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten, uitkijkend op de mont blanc, nadat ik met een parachute van de bergen was gegaan. Wat een leven en paragliding, wat vetttttt. Doodeng, hangend tussen de bergen, maar ik wil het graag en dan doen we dat! Dat kan nu van de to do list worden afgestreept, gaaaaaf.

Wat een stad; overal bloemetjes aan het balkon, vriendelijke mensen, kunnen beter engels, allerlei kleuren huisjes. Lijkt wel hans en grietje. Ondqnks het mooi is ben ik de franse taal wel zat. De pizza s zijn lekker, maar ik durf te wedden dat Italiaaa dit beter kan! Ik heb hier in ieder geval overal stokbrood bij gegeten, want wat is Francee zonder stokbrood? We gaan is kijken wat Italiaaa ervan bakt! Op naar het Gardameer en Veronaaa.


  • 06 Juli 2014 - 17:44

    Stefano:

    Met een schild op je rug loopt?
    Wel super dat je bent gaan paragliden, dat zou ik dus nooit durven..!!
    Heel veel plezier in Italie! en uiteraard de verdere voortzetting van de reis!

  • 06 Juli 2014 - 17:48

    Denise:

    Hi Mar, je schrijft leuk en ik blijf je tot op de voet volgen!! Kussieee

  • 06 Juli 2014 - 17:51

    Stefan G:

    al veel gedaan en gezien dan,vet dat je parachute heb gesprongen.
    plezierig verder met je reis.

  • 06 Juli 2014 - 18:13

    Leon:

    Stoer dat je dat gedaan hebt mar met een parachute door de bergen!!!!
    Ene dat schild op je rug, word je grote meid van :p

    Veel plezier in Italy, xxx

  • 06 Juli 2014 - 18:49

    Annet:

    Hey tante truus wat leuk dat ik je kan volgen . Heb ik met mn nichtje ook gedaan.... super leuk ook voor jezelf om een keek op de week te schrijven!!! (Televisieprogramma van de koot en de bie vraag maar aan je moesje haha) enneh misschien kom je nog een leuke rijke italiaan tegen haha

    gr annie schilder

  • 06 Juli 2014 - 20:49

    Jordi:

    Leuk marielle! Hele leuke reis verder!!!

    X jordi

  • 07 Juli 2014 - 18:02

    Mitta:

    Kick dit. Verwacht een foto van jou en je schild

  • 07 Juli 2014 - 19:28

    Amber:

    Hii Lieverd. Wat leuk om te lezen en wat gaaaf!! You can do this girl!! Xxx

  • 07 Juli 2014 - 19:48

    Gertjan En Evelien:

    Hoi Mar,

    Je bent nog maar net weg en hebt al een boel gedaan! Erg leuk om te lezen. Volgens mij gaat dat wel goed komen met jouw. Je hebt nog een mooie reis voor de boeg. En wat gaaf dat je met een parachute door de bergen bent gegaan. Dat zouden wij ook wel willen doen.... Wij kennen Chanmonix alleen van de wintersport maar het is er in de zomer ook erg mooi zo te horen. Veel plezier nog verder en we blijven je volgen! Groetjes van ons

  • 08 Juli 2014 - 01:00

    Roy:

    Wauw! What else to say.

  • 08 Juli 2014 - 06:53

    Je Oompje:

    Nog een hele fijne vakantie en gefeliciteerd met je verjaardag het is nu 06.53 whahaha

  • 08 Juli 2014 - 22:43

    Mieke:

    Proficiat !!!!
    Goede reis verder

    Gr mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 20761

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: