Vakantie, vakantie, vakantie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu Vakantie, vakantie, vakantie! - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Vakantie, vakantie, vakantie!

Door: mari

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

24 September 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Leuk, leuk, leuk! Steeds meer reacties van wie ik het niet had verwacht!

Hop, hop en (voor ons) opeens is er aanstaande zondag een feestdag. Wat betekent dat we maandag en dinsdag vrij zijn. Wat betekent dat we een lang weekend naar Busan gaan, vanaf morgen! Onze Proff. Kim wilde vandaag nog even ons wijs maken dat we gewoon les hebben dinsdag. Ik floepte er: “JA HOIIII” uit. Yara legde het vervolgens uit dat we geboekt hebben. Vervolgens vroeg Profff de klas of ze ook wat thuis konden doen en dat kon, top!

Morgen eerst nog even alle spieren verrekken bij Taekwando en dan kunnen we gaan. Busan, zoals ze hier zeggen Pusan, ligt in het zuiden van Zuid-Korea, 4,6 miljoen inwoners en is na Seoul de grootste stad van Zuid-Korea. Voor de rest is er stand en een fijn leven. Ze zeggen een bende, dus we gaan het zien!

Vandaag weer een lesje Koreaans gehad, nou dan denk je dat je alle klanken hebt gehad en dan vormen ze wat klanken samen en dan is het weer een aparte klank! Moet toch niet gekker worden, ben benieuwd wat er nog meer komen gaat. Uitdaging!

Wat geen uitdaging meer was, is een toets van 50 vragen met 5 antwoordmogelijkheden. Om even bij het begin te beginnen: we hadden vandaag onze eerste toets. Hoofdstuk 1 en 2 van Principles of marketing. Hadden ons goed voorbereid en een goed gevoel over. Tot er een dik boekwerk aankwam, we dachten: het zijn toch maar twee hoofdstukken? We krijgen namelijk iedere drie weken, twee hoofdstukken en de slechtste telt niet mee. Yari en ik werden uit elkaar gehaald, geloof niet dat hij het helemaal vertrouwde en zei tot twee maal toe, dat de tassen onder de stoel moesten. Uiteindelijk wist ik er 19 niet/twijfel en geen idee wat de marge is, dus hier kom ik later op terug.

Gisteren heb ik mij diep diep diep vergist in een plaatjes menu, het zag er zo heerlijk uit. Ik had een soort van nasi in gedachten met een warm eitje etc etc.. Helaas was het ei koud en de rijst nog net warm. Niet voor herhaling vatbaar deze tent! Ondanks dat zijn we ‘maar’ ongeveer 4 keer bij een dezelfde tent gaan eten.

Ennn.. dan zit je te eten en dan zie je van alles gebeuren. Om maar even een voorbeeld te noemen, ze nemen, alles maar dan ook alles mee op een scooter. Zoveel mogelijk proppen ze erop en binden ze vast. Ik weet niet wat ik zie. Opeens een scooter met daar achterop een matras vast gebonden! Wat zou het volgende zijn, het bed zelf?

Om het even over telefoons te hebben, ze verkopen hier geen ‘kleine’ telefoons. Yara en ik bezitten allebei over een S4 mini en die is hier niet verkrijgbaar… Alleen telefoons zo groot als een hoofd ongeveer. Ondanks dat.. krijgen ze bij iedere telefoon een extra batterij ennn oplader!! Dat mogen ze in Nederland ook weleens doorvoeren.

Om nog even terug te komen op de leeftijd van de Koreanen in verschil met Europa. Zij worden hier allemaal één jaar ouder, op 1 januari en als ze geboren zijn, zijn ze ook één jaar. Dus stel je bent op acht juli jarig, dan ben je één jaar en dan wordt je op 1 januari, twee jaar. Vreemd verhaal. Ze wist ok niet of dat alleen in Korea was, of heel Azië. Ik vroeg haar: wat als je op 31 december jarig bent, dan wordt je één en de volgende dag twee? Hier ging ze vervolgens stuk om van het lachen, want hier had ze eigenlijk nog niet over nagedacht. Als jullie dit onduidelijke geratel niet snappen, dan hoor ik het graag!

Kroels & liefs, Mari

  • 24 September 2015 - 15:52

    Manon:

    Meiden ik geniet nog steeds iedere keer van jullie verhalen. Wat maken jullie leuke en bizarre dingen mee haha :). Blijven genieten en veel plezier in Busan! Liefs

  • 24 September 2015 - 20:09

    Romy:

    Wat een heerlijke verhalen weer en wat maken jullie een hoop mee! Geniet ervan!
    Havee fun!! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Liefde voor reizen!

Actief sinds 26 Juni 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 20758

Voorgaande reizen:

19 December 2015 - 29 December 2015

Taiwan

27 Augustus 2015 - 19 December 2015

Zuid-Korea/Exchange

03 Juli 2014 - 25 Augustus 2014

West-Europe

Landen bezocht: